Vásárlási feltételek
 


Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza Békési Renátó e.v. által üzemeltetett www.webshop.dr-pc.hu (a továbbiakban Webáruház) virtuális boltjában forgalomba hozott termékek online módon történő megrendelésének feltételeit. A jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek vonatkoznak a Webáruházban megrendelést leadó vásárlóra (a továbbiakban Vásárló).

A Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról az Adatkezelési Tájékoztató menüponton belül.

A Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruház felületén elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. 

Vásárló a Webáruház használatával illetőleg a megrendelésének elküldésével (megrendelés gomb használatához szükséges jelölőnégyzet bejelölésével) tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el az alábbiakat:

1.  Lényeges adatok:

1.1 A webáruházat működtető vállalkozás adatai:
Név: Békési Renátó e.v.
Székhely: 2500 Esztergom, Simor János utca 20
Adószám: 67746606-1-31
Nyilvántartási szám: 50691463
Nyilvántartásba vevő szervezet:
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal, Esztergomi Járási Hivatala. 2500 Esztergom, Bottyán J. u. 3
Nyilvántartásba vevő szervezet elérhetőségei
hivatal.esztergom@komarom.gov.hu (33) 795-000, (33) 795-079
Értesítés kiállítója:    
KEKKH H-1094 Budapest, Balázs Béla u 35 www.kekkh.gov.hu kekkh@kekkh.gov.hu

1.2 A webáruház elérhetőségei:
Telefonszám: +36 (30) 7 232 232
Email cím:  uzenet(kukac)dr-pc.hu
Levelezési cím: 2500 Esztergom, Simor János utca 20
Személyes átvétel: nem lehetséges

1.3: A tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Intec Online Solution Egyéni Cég 
Székhelye: 2700 Cegléd, Batthyány utca 3.
Adószáma: 25969759-1-13
Telefon: +36-70/3116133
Email: info@xhu.hu

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

A http://www.webshop.dr-pc.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. 
A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók. 
A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. 
A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék bruttó ára 0%-os (AM) áfatartalom mellett. 
A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek és nem kerül iktatásra. 
A szerződés a későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem utal.

2.   Webáruházban történő vásárlás

2.1 Regisztráció:

A Webáruház tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz kötve.

2.2 Megrendelés

Vásárló a Webáruházban megrendelhető, kategóriákba (pl. használt laptop) rendezett termékek között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb tulajdonságáról, a termék nevére, képére vagy a termék alatt megtalálható „Részletek és megrendelés” feliratra kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen megrendelést az OPCIÓS KIEGÉSZÍTŐK szekcióban való tételek jelölőnégyzetben való kiválasztása után megrendelést a következőképpen adhat le: A megrendelés szekcióban minden mező értelemszerű kitöltése után rákattint a narancssárga MEGRENDELÉS gombra, vagy pedig ügyfélszolgálati időben (H-P 7.00-16.00 SZO 8.00-12.00) ig az ott látható telefonszámon.

Vásárlónak a „Rendelés összesítése” az OPCIÓS KIEGÉSZÍTŐK szekcióban a FIZETENDŐ VÉGÖSSZEG mezőben történik.

A „Megrendelés” gombra kattintást követően a Vásárló véglegesen elküldi a megrendelését mely használatával másodperceken belül a megadott email címére értesítést kap arról, hogy automata rendszerünk a megrendelését fogadta. Ezután 48 órán belül emailben igazoljuk vissza a rendelését mellyel u.n. online vásárlási szerződés jön létre, mely minden esetben kivétel nélkül fizetési kötelezettséget von maga után. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről emailben is, értesíti a Vásárlót, amiben minden fontos információ megtalálható.

2.3  Termékek ára

A Webáruházban a termékek alanyi adómentes (0% áfá-s) árak találhatók.

A termékek mellett feltüntetett vételár esetenként nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre és a vételár kifizetésére csak magyar forintban van lehetőség.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhoz szállítással rendelte meg a terméket.

Az Eladó bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a Webáruház felületén található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az oldalon lévő esetleges elírási hibákért felelősséget az Eladó nem vállal. Elírás esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek.

Az Eladó nem felelős az árazási vagy egyéb hibákért, és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére.

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

Árak feltüntetése:

Ára máshol: Termékek listázási oldalán a webshopmotorja Google shopping APIn keresztül kéri le az azonos felszereltségű és (felújított termékek esetén) esztétikai állapotú készülékek árát értékesítőtől függetlenül. Abban az esetben ha a konkurencia ára alacsonyabb mint az itteni akkor az árat az ott talált összegre csökkenti, majd megjeleníti ÁRA MÁSHOL: címkével

Konkurenciánál: A termékek adatlapján az ÁRA MÁSHOL címke árát Konkurenciánál cimkével jeleníti meg.

ŐRÜLT ÁR CSAK MA: A webshop motorja emberi beavatkozás nélkül naponta 1x autonóm módon leáraz néhány terméket. Teljesen véletlenszerű mennyiségű terméket teljesen véletlenszerű (maximum 8000Ft) összeggel leárazza, majd a termékek listázási oldalán ŐRÜLT ÁR CSAK MA ikonnal látja el és a SHORTDESC mezőben feltünteti a leárazás mértékét. Ezen ár legalább a következő árazásig érvényes, de előfodulhat, hogy egymást követő napokon is ŐRÜLT ÁRAS marad egyazon termék. Ez a funkció az áruház forgalmának fokozása miatt került bevezetésre, alkalmazva van beszállítónál készleten lévő termék esetén is valamint akár még soha nem értékesített termék esetén is mégpedig a standard képlet szerint kiszámolt árat csökkentve az előzőekben ismertetett módon.

MI ÁRUNK:  Csak a termék adatlapján megjelenő összeg mely az adott készülék ára szállítási költség nélkül.

SZÁLLÍTÁSI DÍJ GLS:  Az adott termék várható szállítási költsége mely a végösszeget növeli.

TELJES KÖRŰ TELEPÍTÉS DÍJA: A telepítés informatikai kifejezés jelentését a készülék szoftverekkel való üzembe helyezéseként definiálják. Nálunk nem csak az operációs rendszer, de további freeware alkalmazások is kerülnek a számítógépekre (laptop és PC), hogy azonnal használhatók legyenek. Mobiltelefonok esetén szintén az első üzembe helyezést jelenti, melyben lokalizációt, időzónát és biztonsági beállításokat állítunk be. Merevlemezek esetén particiót hozunk létre amit betűjel csatolásával azonosíttatunk. Monitorok esetén fényerő/kontraszt, bemenet beállítása történik meg. Nyomtatók esetén a parton/toner behelyezése és tesztoldal nyomtatása történik. Szoftverek esetén pedig még nálunk, vagy távelérésen keresztül az ügyfélnél telepítjük a programo(ka)t. 

EXKLUZÍV 9+1 GARANCIA 0Ft. Ez minden vásárlót INGYENESEN megillet aki a Dr-PC.hu webáruházban vásárol. Részletesen a 9+1 garancia menüpontban kifejtve.

FIZETENDŐ VÉGÖSSZEG:  Ez az összeg csak abban az esetben növekszik az előzőekben látott árhoz képest ha az OPCIONÁLIS KIEGÉSZÍTŐK közül a látogató kijelöl valamit. Azon részlegben válaszható ki memória vagy háttértár bővítés, laptopokhoz táska, számítógépekhez vezeték nélküli egér, stb.

OPCIONÁLIS KIEGÉSZÍTŐK EREDETI ÁR:  A feltöltés pillanatában számolt összeg, bekerülési ár + haszon metódussal.

KUPONKÓD:  Bizonyos esetekben végösszeget csökkentő KUPONKÓDHOZ juthatnak ügyfeleink. Ezen kuponkódhoz tartozó összeget a megrendelés beérkezése UTÁN vonjuk le, külön emailben az alacsonyabb végösszeggel igazoljuk vissza a megrendelés visszaigazolásának határidején belül. Minden esetben ellenőrizzük a kuponkód valódiságát és jogosultságát is. 

2.4. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Kérjük a megrendelés gomb benyomása előtt újra ellenőrizze az űrlapon szereplő adatait! Ha a visszaigazoló emailben hibás adatot talál, vagy ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze elérhetőségeink valamelyikén. Fontos, hogy a rendelést követően ezt haladéktalanul,a hiba felfedézekor tegye meg.

Az eladó felhívja a figyelmet arra, hogy a webáruházban szereplő fotók nem minden esetben türkörzik a teljes valóságot. Technikai okokból a színárnyalatok, matricák helyei eltérőek lehetnek. Külön felhívjuk a figyelmet, hogy bizonyos esetekben a nagy kapacitású akkumulátorok a készülék hátulján akár 1cm-t is kilóghatnak, mely sok esetben a katalógusfotókon nem látszik. Bizonyos készülékeink védőfóliával (fedlapfóliával) rendelkeznek, ezek sincsenek külön feltüntetve. 

Bár igyekszünk minden feltüntetett adatot többszörösen ellenőrizni előfordulhat, hogy téves információ jelenik meg. Az esetleges adatlapbeli elírásokért indoklás nélküli visszavásárlási garanciánkkal vállalunk felelősséget.

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség. Weboldalunk regisztráció nélkül használandó, a vásárlói adatok eltárolása nem lehetséges. Webáruházaknál megszokott „Kosár” megoldást nem alkalmazunk, a megrendelés gomb megnyomása minden esetben az adott oldalon található termékre vonatkozik. Ha a megrendelésről nem érkezik automatikus értesítés 30 percen belül, vagy megérkezést követően abban adatbeviteli hibát talál, azt kérjük haladéktalanul jelezze az uzenet(kukac)dr-pc.hu e-mail címen, a hiba mielőbbi kijavítása érdekében.

2.5. A szerződés létrejötte

Az Eladó az automatikusan generált visszaigazoló e-mait küld a Vásárló megrendelés gombra kattintva. Ez azonban nem visszaigazolás, kizárólag egy ajánlattétel a Vásárló részéről az Eladó felé, az online szerződés csak az Eladó részéről írt VISSZAIGAZOLÁS esetén jön létre, melyről a rendelés leadásakor megadott email címre értesítés érkezik. Ez az email tartalmazza a szállítás várható időpontját is. Ezen visszaigazolást legkésőbb a rendelést követő munkanap végéig minden esetben elküldjük. Munkanapok/ munkaidő: H-P 08.00-17.00.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

A szerződéseket nem iktatjuk, utólag nem kereshetők vissza. Weboldalunk, emailes kommunikációnk nyelve minden esetben MAGYAR, más nyelven szerződés nem áll módunkban kötni.

2.6. Fizetési feltételek

A Webáruházban alapesetben utánvéttel történő fizetésre adott. Külön kérésre (telefonos egyeztetés) természetesen tudunk biztosítani átutalásos (díjbekérő kiállítása utáni előre utalálsos) fizetési módot. Ez kizárólag kényelmi célokat szolgál, kedvezményt és felárat egyik fizetési mód sem eredményez. Utánvétes fizetés esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankáártyával a futárnak.

2.7. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálatával történik. A termék várható szállítási idejét a megrendelési folyamat során a Vásárló megismerheti, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Szállítási módok: A kiszállítást az GLS futárszolgálat végzi. 

Kiszállítási idő: 5 munkanap.

A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-18:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket. Amennyiben a Vásárló munkahelyének címére kéri a szállítást, feltétlenül gondoskodj róla, hogy tudjanak a csomag érkezéséről és legyen valaki, aki azt át tudja venni (pl.: portás stb.), valamint rendelkezzen az átvételhez szükséges összeggel.

Ha az első kiszállításkor a futár nem találja a Vásárlót az általa megadott szállítási címen, akkor egy értesítőt hagy a postaládádban, vagy az ajtón a telefonszámával. A következő napon a csomag újra kiszállításra kerül, ill. a Vásárlónak lehetősége van a futárral az értesítőn megadott telefonszámon másik időpont egyeztetésre.

A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja az Eladóhoz és az Eladó azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti.

A csomag átvételekor a kézbesítő jelenlétében a Vásárló köteles ellenőrizni annak külső sértetlenségét.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Eladó díjmentesen biztosítja. Az eladó kötelességénél fogva a termékeket úgy csomagolja, hogy a küldeményt megóvja, mások személyét és vagyonát ne veszélyeztesse. 

Szállítási díjak:

A szállítási díjakat minden termék esetén annak adatlapja (részletek és megrendelés gomb) tartalmazza.

 2.8. Személyes átvétel

A személyes átvételre jelenleg nincs lehetőség.

 2.9. Online ügyfélszolgálat a weboldalon

Rendelkezésre állási időben munkatársunk a webáruház jobb alsó sarkában található kommunikációs fülön várja a kérdéseket, észrevételeket amennyiben a NARANCSSÁRGA fülön a TECHNIKUSUNK ELÉRHETŐ felirat látható. Egyéb esetben üzenethagyásra van lehetőség. A válaszadás általában 1-2 órán belül megtörténik.

3.   Elállási jog, elállás

3.11: A szállítástól való elállás

Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor. Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.

A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

Elállási jog a törvény szerint KIZÁRÓLAG természetes fogyasztókra (vásárlókra) vonatkozik, cégekre NEM!

3.1. A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget - ideértve a kiszállítási költséget is - visszafizeti a fogyasztó részére.

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:

Írásban történő elállás esetén elegendő a nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Elállás esetén a termék visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli.

Felhívjuk figyelmét, hogy elállás esetén a fogyasztó által kifizetett öszseget mindaddig visszatarthatjuk amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. 

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14. napon vissza kell juttatnia, a visszaküldés költsége pedig a fogyasztót terheli. 

A vállalkozásunk követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. 

Fogyasztó fogalma: azon természetes személy, aki szakmáján, önálló foglalkozásán és üzleti tevékenységi körén kívül jár el.

 

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta

A vásárló az elállási jogát az alábbi iratminta kitöltésével, de a termék elérhetőségünkre való visszajuttatásával is gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza). Emailes vagy telefonos jelzést preferálunk, kérésre kedvezményes összegű feladóívet küldünk részletes tájékoztatással a csomagolási, visszajutattási és az összeg visszafizetésével kapcsolatban.

Címzett: Békési Renátó e.v.
Cím: 2500 Esztergom, Simor János utca 20
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Termék/ek neve/i:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ...................

3.1: Eredeti csomagolás megléte:

3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.
  • Olyan opciós kiegészítőkre mely már elvégzett szolgáltatáshoz kapcsolódik
  • Minden olyan esetben amikor Vásárló a készülék esztétikai, vagy műszaki állapotában garanciát kizáró sérülést okoz beleértve a nem rendeltetésszerű használatból eredő eseteket is. Visszavásárlás és levásárlás esetén a szállítással kapcsolatos költségeket a Vásárló téríti.
  • Laptopok esetén a garanciális lezárás (hologramos cimke) eltávolítása esetén.

3.3. 30 napos visszavásárlási garancia: Amennyiben 14 nap elteltével, de még 30 napon belül úgy gondolja mégsem tart igényt a készülékre és azt az eredetileg küldött csomagolásban visszajuttatja hozzánk (akár az általunk küldött kedvezményes összegű szállítás feladóívével), az indoklás nélküli visszavásárlási garanciát (14 napos elállási jog) 30 napra emeljük. További feltétele a 30 napos visszavásárlási garanciának, hogy a készülékre telepített szoftverben jelentős módosítás nem történhet, ellenkező esetben 5.990Ft-os telepítés költséget (mint már elvégzett szolgáltatás) számlázunk ki. Az eredeti doboz hiánya az átvételtől számítot 15. és 30. nap között 1000Ft költséget jelent. 

3.4: Az összeg visszatérítése

A visszajáró összeg tekintetében a vásárló választhat azonnali banki átutalás, vagy postai készpénzutalvány között mely esetén a kézbesítési határidő a visszajelzések alapján 7-10 nap is lehet. Az összeg visszajutattását, a visszajutattás elindítása után lehetőség szerint azonnal, hitelt érdemlően bizonyítjuk. 

Az eladó a fogyasztónak járó összeget visszatarthatja amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy minden kétséget kizáróan nem bizonyította, hogy azt visszaküldte.

4.  Szavatosság, kellékszavatosság

4.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával, azaz mikor illeti meg a Fogyasztót a kellékszavatossági jog?

A Fogyasztó az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján? A Fogyasztó – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

- Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. 
- Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

- Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó kellékszavatossági igényét?

- A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? - A Fogyasztó az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Az elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

2022 január 1-től megváltozott jótállási szabályok szerint, a szerződés teljesítésétől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A fogyasztót megillető sávos jótállás:

  • A 10-100 ezer forintért megvásárolt termékekre ​1 év jótállást vállalunk
  • A 100-250 ezer forintért megvásárolt termékekre ​2 év jótállást vállalunk
  • A 250 ezer forintnál drágább termékek esetében pedig 3 év a jótállási idő.

A kötelező jótállás megléte nem érinti a fogyasztó törvényből eredő egyéb jogait.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok egyikének bemutatásával érvényesíthető:

- számla vagy cégünk által kiállított jótállási jegy

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kezdeményezésére a jótállásköteles termékeknél háromszori javítás után már kötelező a csere. A szavatossággal kapcsolatban is megjelenik az a lehetőség, hogy bizonyos esetekben már az első javítást vagy cserét követően visszakérhető a vételár. Erre okot adó körülmény lehet, ha a vállalkozás nem végezte el a cserét vagy javítást, vagy a hiba súlya a szerződés azonnal megszüntetését indokolja.

4.2 Jótállás

Cégünk jótállási nyilatkozatot küld például nyomtatott formában, papíron a termékkel együtt, amely tartalmazza a jótállásra kötelezett nevét és címét, elérhetőségét (cégünk adatait), valamint az áru(k) megjelölését.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? 

-Hibás teljesítés esetén szerződés 151/2003 9.22 korm. rendelet alapján az eladó jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 

-Ugyanazon jogok mint kellékszavatosság esetén)

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

-A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

4.3.  Használt termékek

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok is. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában az Eladónak nincs felelőssége.

Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztónak minősülő Vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Használt termékek esetében azonban ennél rövidebb határidő is kiköthető. Eladó azonban nem kíván rövidebb szavatossági időt meghatározni, termékei esetében minden esetben biztosítja a 2 év szavatosságot, melynek értelmében a Vásárló 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.

Nem fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

4.3. Termékszavatosság

Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igény esetén, azaz mikor illeti meg a Fogyasztót a termékszavatossági jog? 

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az eladóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

Mikor mentesül az Eladó szavatossági kötelezettségei alól? (Termék és kellékszavatosság)

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A vásárló által bejelentett szavatossági, jótállási, vagy garanciális igényekről minden esetben jegyzőkönyvet állítunk ki a  19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak alapján melyet a vásárló rendelkezésére bocsátunk.

Szavatossági igény az alább felsorolt iratok egyikének bemutatásával érvényesíthető:

- számla vagy cégünk által kiállított jótállási jegy

4.4 Határidők:

Ha a termék nem javítható: csere vagy vételár visszafizetés nyolc napon belül

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék javítható, de 15 nap alatt nem – tájékoztatási kötelezettség

A vállalkozásnak továbbra is „törekednie kell” a termék 15 napon belüli javítására. Újdonság, hogy ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról (ezt a tájékoztatást a fogyasztóvédelem ellenőrizheti). A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult.

Ha a termék 30 napon belül nem javítható: 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetés

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a  vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha negyedszer is elromlik a termék: 8 napon belül csere vagy vételár visszafizetés

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A háromszori javítás nem (csak) ugyanazon hibára vonatkozik!

5.   Garancia

Használt informatikai termékekre önként vállalt garanciát biztosítunk. A garanciális időtartam alapesetben 1 év, de egyes terméknél eltérő időtartamú lehet és azt minden esetben a megrendelt termék adatlapja tartalmazza (6 hónaptól 3 évig terjedhet). Új termékek esetén a termék adatlapján feltüntetett időtartamú garanciát biztosítunk amely minimum 1 év, de akár 3 év is lehet (gyártó határozza meg)

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Tekintettel arra, hogy használt felújított készóülékeket forgalmazunk, a mobil készülékek (Laptop, notebook, tablet és mobiltelefon) adatlapján MINDEN ESETBEN fel van tüntetve az akkumulátor állapota és az AKKUMULÁTORRÓL való használhatóság ideje PERCBEN, vagy ÓRÁBAN. 0 perces akku jelentése = akkumulátor nem működik (csak hálózati áramforrásra csatlakoztva működik a készülék). 1 órás akku jelentése = normál használat mellett hozzávetőlegesen 1 órányi mobilhasználat biztosított. Akkumulátorról valű működési idővel kapcsolatos reklamációt kizárólag abban az esetben áll módunkban kezelni amennyiben a készülék adatlapján feltüntetett időtartamoknak NEM TESZ ELEGET.

Garanciális igény az alább felsorolt iratok egyikének bemutatásával érvényesíthető:

- számla vagy cégünk által kiállított jótállási jegy

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

Komárom - Esztergom megye:  https://www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet

Elérhetősége: Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett  Békéltető Testület 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Levelezés: E-mail: bekeltetes@kemkik.hu Honlap: www.kembekeltetes.hu

A békéltető testületek eléréséhez és online ügy indításához ide kattintson: https://bekeltetes.hu/udvozlo

6.   Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a lakóhelyéhez illetékes hatóságnál nyújthatja be. 

Az illetékes hatóságot a követlező linken keresheti meg: KORMÁNYHIVATALOK, de kérése esetén szívesen segítünk Önnek a kiválasztásban.

További információk:

Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Eladó a jegyzőkönyv egy példányát,  személyesen közölt (Személyes átvétel helye) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

6.1.   Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál, illetékes hatóságot itt keresheti meg: KORMÁNYHIVATALOK,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Komárom-Esztergom megyei békéltető testület Illetékes békéltető testületünk

  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az online vitarendezési platformot itt találja: EU Online vitarendezés (magyar nyelvű)

7.   A felelősség korlátozása

Az Eladó nem vállal semminemű felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból eredő károkért. A Vásárló által a termékeken használt, tárolt, képzett adatok rendszeres mentése a Vásárló kötelezettsége.

Eladó továbbá nem felelős az alábbiakért:

  • Bármilyen működési hibáért az internetes hálózatban, ami megakadályozza az áruház akadálytalan működését és a vásárlást.
  • Bármilyen meghibásodásért, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
  • Bármely irat - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett - elvesztéséért, vagy megsemmisüléséért.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működéséért.
  • Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes. Minden változás a webshopban történt megjelenítés időpontjától lép életbe.

8.   Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók a Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.   Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

10. Értékelések

A vásárlóink visszaigazolásait - szöveges értékeléseit a Facebookon egy nyilvánosan elérhető bejegyzés alatti hozzászólásokban gyűtjük. Megrendelőink a visszaigazoló emailben kapják az értékeléshez szükséges linket. A hozzászólás (vélemény) megírása Önkéntes, a felhasználóról megjelenő és további kattintással előhozható információkat minden facebook felhasználó a facebook használatával saját magának szabhatja testre. A hozzászólásokat nem módosítjuk (facebookos hozzászólás lévén) nem is tudjuk módósítani. 

A vállalkozás csak azok számára küldi el a hozzászólás megírására alkalmas hivatkozást akik vásároltak, ettől függetlenül bárki hozzászólhat a bejegyzéshez. Saját szabályunk szerint /ha ilyen valaha lesz/ azon véleményeket melyek hamis információt, vagy a Dr-PC.hu-val kapcsolatban nyilvánvalóan nem álló személyektől érkező hozzászólást egy általunk írt (a hozzászólás alatt közvetlenül megejelnő) hozzászólással tisztázzuk majd. 

Szponzorált értékelésekre nincs igényünk, ilyenek nálunk nem jelenhetnek meg. Ezzel kapcsolatosan megkereséseket, influenszer ajánlatokat nem kérünk. A weboldalunkon csakis 100%ban valós vélemények jelennek meg, melyeket szimplán a facebookos hozzászólások közül válogattunk ki, majd képernyőfotóként jelennek meg. Ezen képernyőfotók MINDEGYIKE megtalálható a facebookos hozzászólások között is VÁLTOZATLAN FORMÁBAN.

Értékeléseink megjelenítésével kapcsolatos esetleges panaszokat elérhetőségeink bármelyikén fogadjuk.

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022-06.13.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dr-PC.hu Békési Renátó e.v.

A szolgáltatói tájékoztatónk letölthető, letárolható a következő linkre kattintva: szt.pdf

<< Vissza a WebShopba.